Dr. Dorner Helga
habilitált egyetemi docens és intézetigazgató az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán, valamint az ELTE Digitális Oktatásfejlesztési Kompetencia Központ ernyőprojekt-vezetője, kutatója.

 

Korábban a Central European University Center for Teaching and Learning (CEU CTL) alapító oktatójaként támogatta a felsőoktatás-pedagógiai fejlesztéseket, majd központvezetőként az egyetem digitális átállásának egyik oktatási vezetője volt. 

Kutatásai az oktatói munka professzionalizációját, a mentorálást, valamint az adaptív felsőoktatás-pedagógiai megközelítések hatékony támogatását célozzák. Tágabb szakmai fókuszában a felsőoktatás-pedagógiai innováció áll, különös hangsúlyt helyezve a tanulásközpontú digitális oktatási megoldásokra és az MI etikus alkalmazására a tanítás és tanulás támogatásában. 

Elkötelezett a felelős, emberközpontú MI-használat mellett: olyan képzési és mentorprogramokat tervez, amelyek segítik az oktatókat abban, hogy szakmai autonómiájukat és döntéshozatalukat megőrizve tudjanak alkalmazkodni az MI által átalakított felsőoktatási környezethez. Etikus és befogadó technológiahasználatot képvisel a tanulóközösségekben.  

Több hazai és nemzetközi projekt aktív szakértője, rendszeres konferenciaelőadó. Az EDEN Digital Learning Europe nemzetközi szervezet 2022-ben Senior Fellow címmel ismerte el az európai digitális oktatás fejlesztéséért végzett szakmai munkáját. 

Hiszi, hogy az MI valódi értéke akkor bontakozik ki, ha az oktatás jövőjét felelősségteljesen, a közösségi tanulás szolgálatában alakítjuk