Vissza

Beszámoló a HTE Médiainformatikai Szakosztály 2015. február 11-én tartott „Kitalálja a tv, hogy mit akarunk nézni – avagy az ajánlott ajánlórendszer ajánlatai” című szakosztályi Klubestjéről

A HTE Médiainformatikai Szakosztálya 2015. február 11-én tartotta a „Kitalálja a tv, hogy mit akarunk nézni – avagy az ajánlott ajánlórendszer ajánlatai" című szakosztályi Klubestjét. A program meghívott házigazdája, az ajánlórendszerek egyik hazai szakértője: Dr. Tikk Domonkos, a Gravity alapítója és elnöke volt; aki az elején bemutatta a 2 előadót. Az ajánlórendszerek témakörben két olyan cég jött el bemutatni a legújabb megoldásait, melyek a világ élvonalához tartoznak.


Az egyik az online ajánlórendszerek fejlesztésével és értékesítésével foglalkozó magyar Gravity R&D, akik a világ egyik legrangosabb online ajánlórendszer versenyén, a Netflix Prize-on elért eredményükkel alapozták meg sikerüket.

A másik résztvevő az ImpressTV, mely a Gravity R&D-ből kivált spin-off cég; alapkoncepciója egy olyan világszínvonalú ajánlórendszer, amely az adott TV néző számára releváns tartalmakra hívja fel a figyelmet intelligens módon, a felhasználó tévézési szokásait és egyéni preferenciát maximálisan figyelembe véve.

A Gravity képviseletében Németh Bottyán termékfejlesztési vezető mutatta be az indulást a Netflix Prize-tól a világ meghódításáig részletezve hogy, hogyan alapítottak PhD hallgatók egy startupot, és hogyan próbálnak a világ egyik legnagyobb ajánlórendszer szolgáltatójává válni. Zibriczky Dávid, az ImpressTV adatbányászati vezetője az IPTV-s ajánlórendszerek üzleti lehetőségeit, adatbányászati kihívásait és megoldásait foglalta össze, kitérve a jelenlegi trendek alakulására, ill. a RecSys 2014 konferencián szerzett tapasztalatokra. A hivatalos szakmai részt kötetlen beszélgetés követte, ahol további részletekre derült fény és nagyon jó hangulatú eszmecsere révén megindult a szakmai kapcsolatok építése is.