BEGIN:VCALENDAR PRODID:-//Liferay Inc//Liferay Portal 7.0.2//EN VERSION:2.0 CALSCALE:GREGORIAN METHOD:PUBLISH BEGIN:VEVENT DTSTAMP:20240319T034938Z UID:d445b343-97b0-a5d3-9946-89d5edbe18c6 DTSTART:20210323T161500Z DTEND:20210323T181500Z SUMMARY:Intelligens közlekedési rendszerek... - Távközlési szakosztály DESCRIPTION:
Tisztelettel meghívjuk Önt és munkatársait a HTE Táv közlési\n Szakosztály szervezésében a TÁVKÖZLÉSI KLUB\n következő összejövetelére\, melynek címe:
\nHelye: Zoom
A rendezvény felvétele elérhető a HTE\n Youtube-csat
ornáján\, az alábbi linken:
\n https://www.youtube.com/watch?v=FP1JULPI3GQ
\
n \n A klubnap házigazdája:\n
\n
(tanszékvezető helyettes\, BME Hálózati
Rendszerek és\n Szolgáltatások Tanszék)
\n \n Vit aindító előadások:
\nA városok közlekedési rendszerei\n közvetlenül és közvetetten is meg határozzák a városi életet. A\n közlekedés térigénye\, infrastrukturális elvárásai\, levegőminőségre\,\n zajszintre való hatása éppúgyszámottevő\, mint a napi szinten azzal\n eltöltött időnk\, ami az egyik legnagyobb ér ték. Korunk\n metropoliszainak egyre égetőbb gondja a közlekedés\, a forg almi dugók\,\n a súlyos légszennyezés és a balesetek magas száma teszi él hetetlenné\n őket. Az okos városokról már sok éve beszélünk\, de kevés va lósult meg\n belőlük a gyakorlatban\, általában pilotok\, bemutatók szint jén\n maradnak. Egy fordulóponthoz kezdünk érkezni\, ahol a vezetők kezde nek\n rádöbbenni\, hogy az okos városokban a közlekedés automatizálásával és\n intelligensé tételével lehet áttörést elérni.
\nDe hogyan lehet okosan közlekedni egy\n városban? Megold ás-e az elektromos autó\, a kerékpár és a\n tömegközlekedés? Egyáltalán s zükségünk van-e közlekedni egy okos\n városban? Ezekre és az ezekhez kapc solódó kérdésekre is választ adunk\n az előadás keretében\, illetve bemut atjuk a jövő okos városainak\n közlekedését: a gépi tanuláson alapuló int elligens közlekedési\n rendszereket\, amelyek a közlekedési infrastruktúr átbehálózó\n szenzorhálózatok (Internet of Things)\, a tömegközlekedési j árművek\n illetve a járókelők és autósok okostelefonjainak adatait felhas ználva\n tudják megjósolni a jövőben bekövetkező forgalmi\n torlódásokat \,viszonyokat. Így a predikciók alapján be tudunk avatkozni\n időben\, mi előtt a torlódások kialakulnának. A térképészet is próbál\n lépést tartan i a növekvő igényekkel\, a globális térképfejlesztő cégek\n (HERE\, TomTo m\, Google) egyre több automatizmust alkalmaznak. Meddig\n lehet automati zálni a térképkészítés folyamatát? Van-e szerepük a kis\n térinformatika i cégeknek? Milyen platformok támogatják a saját adatok\n kezelését? Hogy jön a képbe az IoT egyáltalán?
\nA vi taindító előadásokat kötetlen vita\,\n klubszerű beszélgetés követi.
\ nMinden érdeklődőt sok szeretettel várunk !
\nÜdvözlettel:
\nBacsárdi Lász
ló
a HTE Távközlési Szakosztály elnöke
--------------------- ---------------------------------------------------------------
\nA jövő közl
ekedéséről szakszerűen
\n
Március 23-án a közlekedés világába
látogatott el a HTE\n Távközlési Szakosztály. "\;Intelligens közleke
dési rendszerek\n hozzák el végre az élhető városokat?"\; címmel megr
endezett HTE\n Távközlési Klub az okos városok közlekedésével kapcsolatos
kérdésekkel\n foglalkozott tervezési\, informatikai és térképtervezési s
zempontokból.
\n
A városok közlekedési rendszerei közvetlenül
és közvetetten is\n meghatározzák a városi életet. A közlekedés térigény
e\,\n infrastrukturális elvárásai\, levegőminőségre\, zajszintre való hat
ása\n éppúgy számottevő\, mint a napi szinten azzal eltöltött időnk\, ami
az\n egyik legnagyobb érték. Korunk metropoliszainak egyre égetőbb gondj
a a\n közlekedés\, a forgalmi dugók\, a súlyos légszennyezés és a baleset
ek\n magas száma teszi élhetetlenné őket. Az okos városokról már sok éve\
n beszélünk\, de kevés valósult meg belőlük a gyakorlatban\, általában\n
pilotok\, bemutatók szintjén maradnak. Egy fordulóponthoz kezdünk\n érke
zni\, ahol a vezetők kezdenek rádöbbenni\, hogy az okos városokban a\n kö
zlekedés automatizálásával és intelligensé tételével lehet áttörést elérni
.
\n
Négy vitaindító előadás hangzott el:
- Lánszki Reg
ő\n (igazgató\, Urban Pm Kft.)\, Okos közlekedés a városokban
- Lau
fer\n Tamás (ügyvezető\, Swarco Traffic Hungaria Kft): Swarco MyCity plat
form\n bemutatása
- Móricz László (tulajdonos - ügyvezető\, HC Line
ar\n Kft.): Közlekedési informatika jelene és jövője Magyarországon
-\n Medvig Attila (ügyvezető\, GLI Solutions Kft.): IoT és automatikus t
érképfejlesztés
\n
A rendezvényen megismerhettük a jövő okos
városainak\n közlekedését: a gépi tanuláson alapuló intelligens közlekedé
si\n rendszereket\, amelyek a közlekedési infrastruktúrát behálózó\n sze
nzorhálózatok (Internet of Things)\, a tömegközlekedési járművek\n illetv
e a járókelők és autósok okostelefonjainak adatait felhasználva\n tudják
megjósolni a jövőben bekövetkező forgalmi torlódásokat\, viszonyokat.
\n
A klubnapot\, amelyen több mint százan vettek részt\,\n házig
azdaként Simon Vilmos\, a BME Hálózati Rendszerek és\n Szolgáltatások Tan
szék tanszékvezető-helyettese fogta össze.
\n
A rendezvény fe
lvétele elérhető a HTE Youtube-oldalán:
\n https://www.youtube.com/watch?v=FP1JULPI3GQ
a>
X-ALT-DESC;FMTTYPE=text/html:
Tisztelettel meghívjuk Önt és munkatársait a HTE Távközlési\n Szakosztály szervezésében a T ÁVKÖZLÉSI KLUB\n következő összejövetelére\, melynek címe:
\nHelye: Zoom
A rendezvény felvétele elérhető a HT
E\n Youtube-csatornáján\, az alábbi linken:
\n https://www.youtube.com/watch?v=FP1JULPI
3GQ
\n \n A klubnap házigazdája:\n
\n Simon Vilmos\n
(tanszékvezető helyett
es\, BME Hálózati Rendszerek és\n Szolgáltatások Tanszék)
\n \n Vitaindító előadások:
\nA városok közlekedési rendszerei\n közvetlenül és k özvetetten is meghatározzák a városi életet. A\n közlekedés térigénye\, i nfrastrukturális elvárásai\, levegőminőségre\,\n zajszintre való hatása é ppúgyszámottevő\, mint a napi szinten azzal\n eltöltött időnk\, ami az eg yik legnagyobb érték. Korunk\n metropoliszainak egyre égetőbb gondja a kö zlekedés\, a forgalmi dugók\,\n a súlyos légszennyezés és a balesetek mag as száma teszi élhetetlenné\n őket. Az okos városokról már sok éve beszél ünk\, de kevés valósult meg\n belőlük a gyakorlatban\, általában pilotok\ , bemutatók szintjén\n maradnak. Egy fordulóponthoz kezdünk érkezni\, aho l a vezetők kezdenek\n rádöbbenni\, hogy az okos városokban a közlekedés automatizálásával és\n intelligensé tételével lehet áttörést elérni.
\ nDe hogyan lehet okosan közlekedni egy\n városban? Megoldás-e az elektromos autó\, a kerékpár és a\n tömegközleke dés? Egyáltalán szükségünk van-e közlekedni egy okos\n városban? Ezekre é s az ezekhez kapcsolódó kérdésekre is választ adunk\n az előadás keretébe n\, illetve bemutatjuk a jövő okos városainak\n közlekedését: a gépi tanu láson alapuló intelligens közlekedési\n rendszereket\, amelyek a közleked ési infrastruktúrátbehálózó\n szenzorhálózatok (Internet of Things)\, a t ömegközlekedési járművek\n illetve a járókelők és autósok okostelefonjain ak adatait felhasználva\n tudják megjósolni a jövőben bekövetkező forgalm i\n torlódásokat\,viszonyokat. Így a predikciók alapján be tudunk avatkoz ni\n időben\, mielőtt a torlódások kialakulnának. A térképészet is próbál \n lépést tartani a növekvő igényekkel\, a globális térképfejlesztő cégek \n (HERE\, TomTom\, Google) egyre több automatizmust alkalmaznak. Meddig\ n lehet automatizálni a térképkészítés folyamatát? Van-e szerepük a kis\ n térinformatikai cégeknek? Milyen platformok támogatják a saját adatok\n kezelését? Hogy jön a képbe az IoT egyáltalán?
\nA vitaindító előadásokat kötetlen vita\,\n klubszerű beszélg etés követi.
\nMinden érdeklődőt sok s zeretettel várunk!
\nÜdvözlettel:
\ nBacsárdi László
a HTE Távközlési Szakosztály elnöke
---- -------------------------------------------------------------------------- ------
\nA jövő közlekedéséről szakszerűen
\n
Március 23-án a kö
zlekedés világába látogatott el a HTE\n Távközlési Szakosztály. "\;In
telligens közlekedési rendszerek\n hozzák el végre az élhető városokat?&q
uot\; címmel megrendezett HTE\n Távközlési Klub az okos városok közlekedé
sével kapcsolatos kérdésekkel\n foglalkozott tervezési\, informatikai és
térképtervezési szempontokból.
\n
A városok közlekedési rends
zerei közvetlenül és közvetetten is\n meghatározzák a városi életet. A kö
zlekedés térigénye\,\n infrastrukturális elvárásai\, levegőminőségre\, za
jszintre való hatása\n éppúgy számottevő\, mint a napi szinten azzal eltö
ltött időnk\, ami az\n egyik legnagyobb érték. Korunk metropoliszainak eg
yre égetőbb gondja a\n közlekedés\, a forgalmi dugók\, a súlyos légszenny
ezés és a balesetek\n magas száma teszi élhetetlenné őket. Az okos városo
król már sok éve\n beszélünk\, de kevés valósult meg belőlük a gyakorlatb
an\, általában\n pilotok\, bemutatók szintjén maradnak. Egy fordulópontho
z kezdünk\n érkezni\, ahol a vezetők kezdenek rádöbbenni\, hogy az okos v
árosokban a\n közlekedés automatizálásával és intelligensé tételével lehe
t áttörést elérni.
\n
Négy vitaindító előadás hangzott el:
- Lánszki Regő\n (igazgató\, Urban Pm Kft.)\, Okos közlekedés a város
okban
- Laufer\n Tamás (ügyvezető\, Swarco Traffic Hungaria Kft): S
warco MyCity platform\n bemutatása
- Móricz László (tulajdonos - üg
yvezető\, HC Linear\n Kft.): Közlekedési informatika jelene és jövője Mag
yarországon
-\n Medvig Attila (ügyvezető\, GLI Solutions Kft.): IoT
és automatikus térképfejlesztés
\n
A rendezvényen megismerhe
ttük a jövő okos városainak\n közlekedését: a gépi tanuláson alapuló inte
lligens közlekedési\n rendszereket\, amelyek a közlekedési infrastruktúrá
t behálózó\n szenzorhálózatok (Internet of Things)\, a tömegközlekedési j
árművek\n illetve a járókelők és autósok okostelefonjainak adatait felhas
ználva\n tudják megjósolni a jövőben bekövetkező forgalmi torlódásokat\,
viszonyokat.
\n
A klubnapot\, amelyen több mint százan vettek
részt\,\n házigazdaként Simon Vilmos\, a BME Hálózati Rendszerek és\n S
zolgáltatások Tanszék tanszékvezető-helyettese fogta össze.
\n
A rendezvény felvétele elérhető a HTE Youtube-oldalán:
\n https://www.youtube.com/watc
h?v=FP1JULPI3GQ
LOCATION:online: zoom END:VEVENT END:VCALENDAR