Vissza

Új alkalmazások a beszéd technológia területén, a beszédanalitika értünk van vagy féljünk tőle? - Távközlési szakosztály

2018.04.26. 18:00
Hely: BME Q épület, B szárny 402 terem (QB402).

Tisztelettel meghívjuk Önt és munkatársait a HTE Távközlési Szakosztály szervezésében a TÁVKÖZLÉSI KLUB következő összejövetelére, melynek témája:

Új alkalmazások a beszéd technológia területén,

a beszédanalitika értünk van vagy féljünk tőle?

Az utóbbi években  beszédtechnológia méginkább része lett a mindennapjainknak: diktálunk a telefonunknak, beszélünk az autónkhoz, rögzítik és elemzik a call centeres beszélgetéseinket, gépi hang fogad minket a vasútállomásokon, és még sorolhatnánk. Természetesnek vesszük, hogy a beszédet nem csak embertársaink értik, hanem a gépek is, sőt képesek vagy hamarosan képesek lesznek válaszolni is. A nagy mennyiségű rögzített beszéd analizálása milyen új lehetőségeket kínál a cégeknek? Erről és még több más kapcsolódó témáról beszélnek előadóink.

A klub házigazdája: Németh Géza  (BME TMIT)

Előadók:
Fegyó Tibor (SpeechTex): Gépi beszédfelismerés
A gépi beszédfelismerés használhatósága és ezzel együtt a használata folyamatos mértékben nő, de várhatóan messze van még az pont, mikor azt mondhatjuk, hogy megoldottuk a feladatot. Az előadásban olyan kérdésekre próbálok választ adni, hogy mitől lesz hatékony egy beszédfelismerő rendszer; milyen esetekben lehet és érdemes a nemzetközi piacon is elérhető megoldásoknak alternatívát nyújtani; milyen kihívásokkal kell megbirkózni új területeken történő bevezetéshez.

Kovács-Ördög Zita (Clementine): Beszédanalitika, azaz gépi beszédfelismerés kimenetének szöveganalitikai elemzése és felhasználása
Az ügyfélszolgálatok napi több száz órás beszélgetései igazi információs aranybányát jelentenek az elemzőknek. De mik is pontosan ezek az értékes információk? Milyen vállalati területeken hasznosítható ez a tudás? És egyáltalán hogyan fogjunk hozzá a feldolgozáshoz, ha hatékonyan szeretnénk mindezt csinálni? Az előadás többek között ezekre a kérdésekre keresi a választ. Megnézzük mi történik a hívással azt követően, hogy tárcsázzuk az ügyfélszolgálat telefonszámát, illetve, hogy ez a folyamat hogyan modernizálható hang és szöveganalitikai megoldások segítségével. Szó lesz hangvezérelt IVR-ról, call center asszisztens megoldásról, automatikus quality control rendszerről, és persze arról is, hogy mindezek miért hasznosak.

Németh Géza (BME TMIT): A roller és az űrhajó is jármű! Hogyan viszonylik ez a beszédszintézishez?
Az előadás azt a témát járja körül, hogy a gépi szövegfelolvasás (text-to-speech, TTS) területén vajon mi hasonlít a rollerre és mi az űrhajóra? Hogyan tudunk követelmény specifikációt meghatározni egy alkalmazáshoz szükséges gépi szövegbeolvasóra? Hogyan teszteljünk? Mit várhatunk el a mai legkorszerűbb technológiáktól és mit nem?

A rendezvény díjtalan. A vitaindító előadásokat a Távközlés Klub hagyományainak megfelelően kötetlen beszélgetés követi.

Minden érdeklődőt szeretettel várunk!          

Gerhátné Udvary Eszter
HTE Távközlési Szakosztály
elnök